TUNNE OMA KLIENTI
29.09.2025
Tunne oma klienti, on soovitus, mis sobib hästi ka firmasisese ürituse korraldaja tööriistakasti
Igaüks, kes suuremaid sündmusi korraldanud on, teab, et need tuleb kokku jooksutada sajast pisiasjast – ägeda peokoha valikust erinevate toidueelistusteni, inspireerivast kutsetekstist eelarves püsimiseni.
Ligi poolesaja töötajaga Saksa emafirmaga Linde GMBHs on aastas kaks suuremat siseüritust – suvepäevad ja jõulupidu. Sekka muidugi ka väiksemad ning kontoris kohapeal toimuvad tähistamised. „Vastlapäeval sööme kukleid, naistepäeval peame naisi meeles, jõulude ajal jagame kingitusi. Alustame tavaliselt paar tundi enne tööpäeva lõppu, kes tahab, läheb kella viie ajal koju, kes soovib, võib edasi kolleegidega aega veeta,“ kirjeldab Marget Merman kontoripidude dünaamikat.
Aeg üksteise tundma õppimiseks
Seda viimast peab büroojuhi ametit pidav naine oma töötajatele suunatud ürituse puhul olulisimaks väärtuseks. Hästi toimiv tiim ei sünni iseenesest, omavahelist sidet ja usaldust on vaja kasvatada ning vabas vormis, ilma ametitiitliteta suhtlemine on selle jaoks suurepärane pinnas.
Hästi toimiv tiim ei sünni iseenesest, omavahelist sidet ja usaldust on vaja kasvatada ning vabas vormis, ilma ametitiitliteta suhtlemine on selle jaoks suurepärane pinnas.
Eriti ajal, kus inimesed on osaliselt kaugtööl ja kui töökeskkond on kujundatud kabinettide süsteemis mitte avatud kontorina. „Kui istuda igapäevaselt oma väikses kabinetis, võib tõesti minna nädalaidki nii, et mõnda kolleegi ei näe. No mina olen muidugi selline sotsiaalne tüüp, mina ikka liigun majas ringi, aga on ju ka neid, kes pole nii suhtlemisaltid,“ muigab Marget. Omapoolset töötajatega suhtlemist peab ta ka oluliseks osaks ägedate siseürituste õnnestumisel.
Ta ei kipu ihuüksi otsustama, turismitalus peaks suvepäevad toimuma või kus jõulupidu. Marget uurib töökaaslaste eelistusi ja küsib alati toimunud sündmuste kohta tagasisidet. Inimesed on üsna varmad ka oma arvamust jagama. „Näiteks eelmiste suvepäevade kohta sain teada, et ööbimisel ei taheta suurema seltskonnaga ühes toas olla, pigem eelistatakse privaatselt üksi või kahekesi tuba jagada,“ toob Marget näite.
Enamasti proovib ta neid arvamusi ka arvestada, aga lisaks on vaja olla kursis kollektiivi sportliku vormiga (et mitte liiga ambitsioonikaid sportmänge sisse pikkida), erinevate toidueelistustega (gluteenitalumatusest veganveinideni). Tunne oma klienti, see töötab Margeti arvates väga hästi ka ettevõtte sissepoole vaadates.

Jõulupeod toiduteemadel
Ta teab ka seda, et majast väljaspool toimuvad üritused tekitavad inimestes kuidagi teistsuguse meelestatuse võrreldes kontoripidudega. Näiteks jõulupeo kontseptsioon on
Majast väljaspool toimuvad üritused tekitavad inimestes kuidagi teistsuguse meelestatuse
Lindes tavaliselt selline pidulikum. Inimesed sätivad end natuke särvavamaks, kindlasti on õhtusöök, aga hea oleks, kui toimuksid ka mingid põnevamad tegevused. Et ei oleks ainult laua taga istumine, kus suhtlus piirdub oma paremal või vasakul käel olijaga. Samas võiks see olla ikkagi privaatne sündmus, mitte kuskil suures restoranis teiste klientidega koos.
„Kuidagi ongi nii sattunud, et kolm viimast korda oleme käinud samas kohas – Toidustuudios Telliskivis, aga sisu oleme loonud erinevalt,“ ütleb Marget.
Esimesel korral toimus pimeõhtusöök, inimestele pandid klapid silmade ette ja serveeriti mitu käiku hõrgutisi. Teisel korral toimus kooskokkamine, mis on Margeti sõnul väga vinge meeskonnatöö harjutus „See on nagu metafoor igapäevasele tööle – igaühel on oma roll, tuleb kuulata, toetada, jagada, lõpuks sünnib midagi, mille üle saab koos uhkust tunda. Ja ära süüa!“ nendib Marget.
Viimati toimis samas kohas hoopiski kokteilide valmistamise koolitus, neljakäigulise õhusöögi jaoks segas igaüks omale kokteili kokku – neli erinevat kooslust, nii kraadidega, kui ilma. Margeti sõnul on Toidustuudios nii palju ruumi, et need, kes tahavad, saavad osaleda tegevustes, kes tahavad. võivad niisama nurgas juttu ajada. Ei ole nii, et kõik peavad ühiselt tegutsema, igaüks valib omale sobivama vormi.
„Ettevõtte kultuuri hoides ja kasvatades ei tasu alahinnata neid hetki, kus töötajad saavad olla lihtsalt inimesed koos teiste inimestega,“ leiab büroojuht. Ta teab ka seda, et neid ühisüritusi oskavad töötajad väärtustada ja näha kui motivatsioonipaketi osa. Osalusprotsent on tavaliselt 80 ringis, aga samas on naine ka teadlik, et nii suure kollektiivi juures on alati võimalus, et kellelegi siiski pakutu ei sobi.
„Samas on mul peale kolme töötatud aastat juba tugevam tunne. Tean ja tajun juba kolleege ja nende ootusi selgemini. Siit saab ainult paremaks minna!“ resümeerib ta.